Skip to content

Καλωσήλθατε

Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα της Πειραματικής ΣΑΕΚ Θέρμης. Μέσα από τον ιστότοπό μας μπορείτε να ενημερώνεστε για θέματα που αφορούν την κατάρτιση στη ΣΑΕΚ Θέρμης, αλλά και γενικότερα για τον θεσμό της επαγγελματικής κατάρτισης.

Επικοινωνία

Τηλέφωνο: 2310489906, 2310461601, 2310462060
Email: saekthermis@sch.gr
Διεύθυνση: 14ο χλμ Θεσσαλονίκης-Περαίας, Θέρμη, Θεσσαλονίκη

Η Τοποθεσία μας

2310489906, 2310461601, 2310462060 14ο χλμ Θεσ/κης-Περαίας saekthermis@sch.gr Ώρες Κοινού: 10:00-14:00

Επαγγελματικό Περίγραμμα Ειδικότητας “Στέλεχος Εμπορίας, Διαφήμισης και Προώθησης Προϊόντων (Marketing)”

  • Πειραματική ΣΑΕΚ Θέρμης

ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

Ορισμός ειδικότητας

Το «Στέλεχος Εμπορίας, Διαφήμισης και Προώθησης Προϊόντων (Marketing)» είναι ο/η επαγγελματίας ο/η οποίος/α, με τις εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες που έχει αποκτήσει κατά την κατάρτισή του/της, αλλά και με τις απαιτούμενες τεχνικές γνώσεις, τις διαπροσωπικές και επιχειρησιακές δεξιότητες που διαθέτει, αναπτύσσει και εφαρμόζει την επιστήμη και τις τεχνικές του Marketing. Στο πλαίσιο μιας οργανωτικής ιεραρχικής δομής και μέσω προκαθορισμένων οδηγιών και διαδικασιών, υποστηρίζει και διεκπεραιώνει, τις αρμοδιότητες που θα του/της ανατεθούν, υπό την καθοδήγηση προϊσταμένου/ης και με σκοπό την αποτελεσματική λειτουργία της επιχείρησης/οργανισμού. Ειδικότερα συμμετέχει και υποστηρίζει τις καθημερινές λειτουργίες του εμπορικού τμήματος και του τμήματος Marketing της επιχείρησης/οργανισμού, συλλέγει και αναλύει στοιχεία πωλήσεων, συντάσσει εκθέσεις αναφοράς και συμμετέχει σε έρευνες Marketing. Παράλληλα μπορεί να εργάζεται ως πωλητής/τρια, να συμμετέχει σε δράσεις προώθησης και προβολής των προϊόντων και υπηρεσιών της επιχείρησης/οργανισμού, να παρακολουθεί το δίκτυο διανομής και διάθεσης των προϊόντων και να υποστηρίζει επικοινωνιακά το δίκτυο της επιχείρησης/οργανισμού με τους προμηθευτές, τους συνεργάτες και τους πελάτες της.

 

Αρμοδιότητες/Καθήκοντα

Το «Στέλεχος Εμπορίας, Διαφήμισης και Προώθησης Προϊόντων (Marketing)» ασκεί (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά) τις παρακάτω αρμοδιότητες/ καθήκοντα: 1. Προγραμματίζει, προετοιμάζει και εκτελεί δραστηριότητες που πρέπει να εκτελούνται καθημερινά σε γραφεία, όπως η αποστολή αλληλογραφίας, η παραλαβή προμηθειών, η ενημέρωση των διευθυντικών στελεχών και των υπαλλήλων. 2. Συμβάλει στην ομαλή διεξαγωγή της λειτουργίας του τμήματος Μάρκετινγκ της επιχείρησης/οργανισμού. 3. Χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση τον τεχνολογικό εξοπλισμό γραφείου που παρέχεται από την επιχείρηση/οργανισμό και κυρίως τις εφαρμογές υπολογιστών για επεξεργασία κειμένου, υπολογιστικών φύλλων, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και παρουσιάσεων. 4. Υποστηρίζει τα στελέχη όλων των τμημάτων της επιχείρησης/οργανισμού, όσον αφορά τις επιχειρηματικές τους ανάγκες και τα αιτήματα για τη καθημερινή λειτουργία μιας επιχείρησης/οργανισμού. 5. Χρησιμοποιεί διάφορα κανάλια και τρόπους επικοινωνίας στο περιβάλλον εργασίας, όπως η λεκτική, η χειρόγραφη, η ψηφιακή και η τηλεφωνική επικοινωνία. 6. Αποσκοπεί στη δόμηση και την ανταλλαγή ιδεών ή πληροφοριών με τους/τις προϊσταμένους/ες, τους/τις συναδέλφους/ισσες, τους/τις συνεργάτες/συνεργάτιδες αλλά και τους/τις πελάτες/ισσες. 7. Υποστηρίζει και συμμετέχει στην υλοποίηση της στρατηγικής της επιχείρησης/οργανισμού και των επιμέρους πολιτικών της. 8. Λαμβάνει μέρος σε έρευνες αγοράς. 9. Συλλέγει, μελετά και αναλύει πρωτογενή και δευτερογενή στοιχεία και πληροφορίες που αφορούν τον καταναλωτή, τον προμηθευτή, τον ανταγωνισμό, τους τρίτους, τα μέσα προώθησης και διαφήμισης που χρησιμοποιεί η επιχείρηση/οργανισμός και την αποτελεσματικότητά τους. 10. Συνεργάζεται με τρίτους εντός και εκτός επιχείρησης/οργανισμού για θέματα που άπτονται της διαφήμισης, προβολής και προώθησης των προϊόντων και υπηρεσιών της επιχείρησης/οργανισμού, όπως η επικοινωνία με τους διαφημιστές, η προετοιμασία ενημερωτικών συναντήσεων, η διοργάνωση συναντήσεων και η πραγματοποίηση αγορών για τους προμηθευτές. 11. Υποστηρίζει και συμμετέχει στη υλοποίηση δράσεων δημοσίων σχέσεων και προωθητικών ενεργειών της επιχείρησης/οργανισμού (πχ συνέδρια, εκδηλώσεις, εμπορικές εκθέσεις). 12. Αναπτύσσει επικοινωνιακό και προωθητικό υλικό για να χρησιμοποιηθεί από την επιχείρηση/οργανισμό, σε έντυπη ή σε ηλεκτρονική μορφή. 13. Παρακολουθεί την αποτελεσματικότητα των υφιστάμενων καναλιών επικοινωνίας της επιχείρησης/οργανισμού και προτείνει τον ανασχεδιασμό της επικοινωνιακής στρατηγικής. 14. Μεριμνά για την επικαιροποίηση του προϋπολογισμού του τμήματος. 15. Προβλέπει τις πιθανές διακυμάνσεις και διασφαλίζει την επίτευξη των καθορισμένων οικονομικών στόχων εντός του δεδομένου πλαισίου. 16. Αναζητά και συλλέγει πληροφορίες για τον κλάδο και τον ανταγωνισμό. 17. Επεξεργάζεται και παρουσιάζει τις πληροφορίες και τα δεδομένα που έχει συλλέξει, στα ανώτερα στελέχη. 18. Διαχειρίζεται και επιλύει απλά προβλήματα και κρίσεις της επιχείρησης/οργανισμού. 19. Συμμετέχει στο σχεδιασμό και τον έλεγχο εφαρμογής της τιμολογιακής πολιτικής της επιχείρησης/οργανισμού. 20. Ελέγχει την αποτελεσματικότητα των καναλιών διανομής των προϊόντων και υπηρεσιών της επιχείρησης/οργανισμού. 21. Αναζητεί νέους προμηθευτές και πελάτες για την επιχείρηση/οργανισμό και τρόπους διατήρησης των υπαρχόντων. 22. Παρακολουθεί την πορεία των πωλήσεων και της αποτελεσματικότητας των μεθόδων και εργαλείων που ακολουθούνται από την επιχείρηση/οργανισμό. 23. Εφαρμόζει καινοτόμες τεχνικές προώθησης πωλήσεων στην επιχείρηση/οργανισμό. 24. Εργάζεται ως πωλητής/ρια (εσωτερικός/εξωτερικός) ή ως Merchandiser στο τμήμα πωλήσεων της επιχείρησης/οργανισμού. 25. Υποστηρίζει τη διαδικασία σχεδιασμού, ανάπτυξης και εισαγωγής νέων προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά της επιχείρησης/οργανισμού.

 

Προοπτικές απασχόλησης στον κλάδο ή τομέα

Στη σύγχρονη κοινωνία του ψηφιακού μετασχηματισμού, ο/η επαγγελματίας της ειδικότητας «Στέλεχος Εμπορίας, Διαφήμισης και Προώθησης Προϊόντων (Marketing)», έχει προοπτικές απασχόλησης σε ένα ευρύ πλαίσιο εταιρικών δραστηριοτήτων, που εκτείνονται σε όλο το φάσμα του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα, με έντονη παρουσία και ανάπτυξη κυρίως στον τομέα της παροχής υπηρεσιών. Οι νέες τεχνολογίες και η παγκοσμιοποίηση των αγορών έχουν οδηγήσει σε νέες μορφές εμπορίου (ηλεκτρονικό εμπόριο) και διαφορετικές προσεγγίσεις της επιστήμης του Marketing (mobile Marketing, digital Marketing, conversational Marketing κ.λπ.). Ο/η κάτοχος διπλώματος της ειδικότητας «Στέλεχος Εμπορίας, Διαφήμισης και Προώθησης Προϊόντων (Marketing)» μπορεί να εργαστεί σε (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά): • Εμπορικές επιχειρήσεις • Βιομηχανικές επιχειρήσεις • Κατασκευαστικές επιχειρήσεις • Εταιρείες Συμβουλευτικών Υπηρεσιών • Ναυτιλιακές επιχειρήσεις • Ξενοδοχειακές και Τουριστικές επιχειρήσεις • Χρηματοοικονομικές και ασφαλιστικές επιχειρήσεις • Διαφημιστικές εταιρείες και εταιρείες δημοσίων σχέσεων • Εταιρείες έρευνας αγοράς και δημοσκοπήσεων • Επιχειρήσεις Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης • Επιχειρήσεις Τεχνολογίας • Εταιρείες Τηλεπικοινωνιών • Επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου • Νοσοκομεία και Ιατρεία • Διαγνωστικά κέντρα• Φορείς σχετικούς με την εκπαίδευση • Δημόσιους φορείς και οργανισμούς • Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης • Μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς

Back To Top