Skip to content

Καλωσήλθατε

Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα της Πειραματικής ΣΑΕΚ Θέρμης. Μέσα από τον ιστότοπό μας μπορείτε να ενημερώνεστε για θέματα που αφορούν την κατάρτιση στη ΣΑΕΚ Θέρμης, αλλά και γενικότερα για τον θεσμό της επαγγελματικής κατάρτισης.

Επικοινωνία

Τηλέφωνο: 2310489906, 2310461601, 2310462060
Email: saekthermis@sch.gr
Διεύθυνση: 14ο χλμ Θεσσαλονίκης-Περαίας, Θέρμη, Θεσσαλονίκη

Η Τοποθεσία μας

2310489906, 2310461601, 2310462060 14ο χλμ Θεσ/κης-Περαίας saekthermis@sch.gr Ώρες Κοινού: 14:00-18:00

Επαγγελματικό Περίγραμμα Ειδικότητας “Στέλεχος Υπηρεσιών Αερομεταφοράς”

  • Πειραματική ΣΑΕΚ Θέρμης

Η ειδικότητα «Στέλεχος Υπηρεσιών Αερομεταφοράς» έχει σκοπό την άριστη κατάρτιση στελεχών που θα δραστηριοποιηθούν στο τομέα των Αερομεταφορών (επιβατών, φορτίου και ταχυδρομείου), Επιχειρήσεις Παροχής Εξυπηρέτησης Εδάφους (Handling Agents), Επιχειρήσεις Αντιπροσώπευσης Αεροπορικών Εταιριών (GSA) και ταξιδιωτικών υπηρεσιών.

Το Στέλεχος Υπηρεσιών Αερομεταφοράς, είναι ο εργαζόμενος που κατέχει τις απαραίτητες γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες ώστε να αναλαμβάνει:
• τη γενική φροντίδα, εποπτεία και διεκπεραίωση όλου του κύκλου εργασιών επιχειρήσεων με αντικείμενο την αερομεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων,
• την επίγεια εξυπηρέτηση αεροπορικών μεταφορών μέσα σε περιβάλλον αεροδρομίου,
• την επίγεια εξυπηρέτηση σε επιχειρήσεις που η μεταφορά εμπορευμάτων αποτελεί τμήμα των δραστηριοτήτων τους,
• την ολοκλήρωση όλων των σταδίων εργασίας για την επιτυχή δημιουργία ενός ταξιδίου.

Τομείς απασχόλησης
Οι απόφοιτοι του τμήματος «Στέλεχος Υπηρεσιών Αερομεταφοράς», έχουν καταρτισθεί επαγγελματικά προκειμένου να εργασθούν σε:
• Αεροπορικές Εταιρίες
• Αεροδρόμια
• Γραφεία Έκδοσης Εισιτηρίων
• Εταιρίες Επίγειας Εξυπηρέτησης Αερομεταφορών (HANDERS)
• Επιχειρήσεις Αντιπροσώπευσης Αεροπορικών Εταιριών (GSA)
• Cargo Agents
• Ναυτιλιακές – Μεταφορικές Εταιρίες
• Τουριστικά Γραφεία
• Επιχειρήσεις Παροχής Τουριστικών Υπηρεσιών (Ενοικιάσεις Αυτοκινήτων, Σκαφών, Αεροπλάνων)

Επαγγελματικά προσόντα
Ως ειδικά επαγγελματικά προσόντα μπορούν να αναφερθούν:
• Αεροδρόμιο-Λειτουργία-Εξυπηρέτηση Πελατών. Εξοικείωση με τη λειτουργία των αεροδρομίων και τις παρεχόμενες υπηρεσίες στους επιβάτες και τα αεροσκάφη και της διεκπεραίωσης των ταξιδιωτικών τυπικοτήτων.
• Αεροπορικοί Ναύλοι. Καλές γνώσεις κοστολόγησης διαφορετικού τύπου διαδρομών, των κανονισμών και περιορισμών της ΙΑΤΑ και των αεροπορικών εταιριών που διέπουν την κοστολόγηση.
• Συστήματα κρατήσεων-CRS. Εξοικείωση με τον χειρισμό διαφορετικών συστημάτων κρατήσεων, κοστολόγησης και έκδοσης αεροπορικών εισιτηρίων και λοιπών τίτλων.
• Μεταφορά Εμπορευμάτων CARGO. Καλή γνώση της διαδικασίας αποστολής και παραλαβής εμπορευμάτων, έκδοση και έλεγχος των συνοδευτικών εγγράφων.

Επαγγελματικά καθήκοντα
Ο διπλωματούχος της ειδικότητας θα πρέπει να είναι σε θέση να εφαρμόζει και διεκπεραιώνει, ανάλογα με τον κλάδο δραστηριοποίησής του:

1. ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ (COMMERCIAL SECTOR)
• Την ομαλή ροή των πωλήσεων ώστε να επιτυγχάνεται η άρτια εξυπηρέτηση της αγοράς και του επιβατικού κοινού με σκοπό :
α. τον πλήρη έλεγχο των πτήσεων και την ιδανική εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του εταιρίας
β. την άρτια εξυπηρέτηση της αγοράς και του επιβατικού κοινού
γ. την βελτίωση των δρομολογίων
• Την πιστή εφαρμογή των κανονισμών και διαδικασιών που διέπουν την λειτουργία κρατήσεων θέσεων.
• Να μεριμνά για την γρήγορη επιβεβαίωση των ζητουμένων θέσεων.
• Εκδίδει επιβατικούς ναύλους σύμφωνα με τις ισχύουσες διαδικασίες και κανονισμούς της ΙΑΤΑ και των Αεροπορικών Εταιρειών.
• Παρακολουθεί τις αλλαγές στην προσπάθεια σωστής εφαρμογής των ναύλων π.χ. ενδιάμεσοι σταθμοί, ελάχιστη/μέγιστη διάρκεια παραμονής κλπ. Παρακολουθεί και ενημερώνεται για τους κανονισμούς σε θέματα ναύλων προκειμένου για την έκδοση εισιτηρίων.
• Παρακολουθεί και ενημερώνεται για τους κανονισμούς σε θέματα διαδικασιών μεταφορών εμπορευμάτων προκειμένου να γίνει έκδοση φορτωτικών.
• Μελετά – αναλύει την εμπορική δραστηριότητα της εταιρείας και αξιολογεί την αποδοτικότητα του δικτύου.
• Ερευνά τις συνθήκες αγοράς – παρακολουθεί τον ανταγωνισμό και συμμετέχει στην επέκταση νέων αγορών και στην διαφοροποίηση του δικτύου.
• Συμμετέχει στη διατύπωση των εμπορικών προβλέψεων και των εμπορικών στόχων.
• Συντονίζει και παρακολουθεί τα ωράρια εκτέλεσης τακτικών γραμμών και μη τακτικών πτήσεων στα αεροδρόμια (SLOTS).
• Συμμετέχει στο μεσοπρόθεσμο και βραχυπρόθεσμο προγραμματισμό των δρομολογίων.
• Διερευνά τις απαιτήσεις και τα παράπονα των πελατών, εισιτήρια, πτήσεις, αποσκευές, εμπορεύματα και
• ταχυδρομείο.
• Προωθεί και διατηρεί άριστες σχέσεις με τις διάφορες κρατικές αρχές, με τους τακτικούς πελάτες της εταιρείας, με το ταξιδιωτικό κοινό, με τον τύπο, με τις άλλες αεροπορικές εταιρίες και οργανώσεις ταξιδιωτικών πρακτόρων.
• Ενημερώνεται για την τιμολογιακή πολιτική, τις πωλήσεις καθώς και τα επιτεύγματα των άλλων αεροπορικών εταιρειών.

2. ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΕΔΑΦΟΥΣ (GROUND OPERATIONS)
• Μεριμνά για την σωστή, έγκαιρη και ασφαλή εξυπηρέτηση των επιβατών και των αποσκευών τους.
• Φροντίζει ως Handling Agent για την εξυπηρέτηση των επιβατών και των αποσκευών – σύμφωνα με τους κανόνες ασφάλειας, τις εταιρικές διαδικασίες και υποχρεώσεις – κατά τη διαδικασία Check-in and Transfer.
• Μεριμνά για την παροχή όλων των απαιτούμενων εξυπηρετήσεων και σχετικών πληροφοριών προς τους επιβάτες των Αεροπορικών Εταιριών κατά τα στάδια αναχώρησης, άφιξης και επιβλέπει για την σωστή, έγκαιρη και ασφαλή διακίνηση των επιβατών, από-προς τα αεροσκάφη σύμφωνα με τις υποχρεώσεις ως Handling Agent.
• Εποπτεύει και προάγει την παροχή σωστής εξυπηρέτησης στους επιβάτες και τις αποσκευές τους.
• Μεριμνά για την ενημέρωση των επιβατών για τις αποσκευές τους οι οποίες είχαν πρόβλημα κατά την διακίνηση τους και φροντίζει για την ανεύρεση και την παράδοσή τους.
• Μεριμνά για την εξυπηρέτηση επιβατών VIP καθώς και για την προαγωγή των πωλήσεων της εταιρείας και την προβολή της γενικότερα.
• Προάγει την σωστή και έγκαιρη εξυπηρέτηση VIP και ιδιωτικών αεροσκαφών, σύμφωνα με τους κανόνες ασφάλειας και τις τυπικές διαδικασίες.
• Προάγει την σωστή και έγκαιρη εξυπηρέτηση των αεροσκαφών σύμφωνα με τις διαδικασίες και τις εντολές της ΥΠΑ καθώς και τις οδηγίες του Load Control.
• Μεριμνά για την σωστή και έγκαιρη εξυπηρέτηση των εμπορευμάτων και ταχυδρομείου των αεροπορικών εταιρειών, την διακίνηση τους σύμφωνα με τις διαδικασίες, τους κανόνες ασφάλειας, τις κατά περίπτωση απαιτούμενες τελωνειακές διατυπώσεις και τις συμβατικές υποχρεώσεις ως Cargo Agent.
• Μεριμνά για την φόρτωση/εκφόρτωση αεροσκάφους, μεταφέροντας εμπορεύματα προς και από τα αεροσκάφη.
• Μεριμνά για την διακίνηση των υποκειμένων εφοδίων, έγκαιρο εφοδιασμό των πτήσεων με τα υποκείμενα εφόδια (πωλούμενα -αναλώσιμα) και την παραλαβή των επιστρεφομένων εφοδίων και την αποσφράγισή τους σύμφωνα με τις διαδικασίες και τους κανονισμούς των τελωνειακών αρχών.

3. ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ (SUPPORT SERVICES)
• Χειρίζεται, εκτελεί και παρακολουθεί τις εργασίες που αφορούν διοικητικά θέματα και έχει σε γενικές γραμμές αρμοδιότητες και ευθύνες για την εξασφάλιση και εφαρμογή λειτουργικών διαδικασιών που αφορούν στην πληροφόρηση του προσωπικού για τους κανονισμούς και τις αποφάσεις της εταιρείας και παρέχει κάθε αναγκαία υποστήριξη.
• Παρακολουθεί τις μεταβολές στην δύναμη του προσωπικού – τήρηση δρομολογίου
• Ενημερώνει το αρχείο με ορθή καταχώρηση των μεταβολών και είναι υπεύθυνος για την ασφαλή φύλαξη των εγγράφων του αρχείου.
• Ευθύνεται για την διεκπεραίωση της εισερχόμενης και εξερχόμενης εταιρικής αλληλογραφίας.
• Είναι υπεύθυνος για την παροχή υπηρεσιών σε θέματα εταιρικής οργάνωσης και έκδοσης εγχειριδίων:
Προδιαγραφών λειτουργικών μονάδων, Προδιαγραφών θέσεων, Εταιρικών εντύπων, Απογραφής προσωπικού.
• Μελετά και εκτιμά την πληρότητα, συνεκτικότητα και περιεκτικότητα των εφαρμοζομένων ή προτεινομένων οργανωτικών συστημάτων μεθόδων και διαδικασιών των εταιρικών φορέων.
• Παρέχει υπηρεσίες για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη των οργανωτικών δομών των εταιρικών μονάδων, καθώς και για την σύνταξη των φύλλων περιγραφής καθηκόντων.
• Συμμετέχει στην παραγωγή διαφημιστικού υλικού προώθησης των πωλήσεων για χρήση από όλο το δίκτυο της εταιρείας π.χ. αφίσες, μπροσούρες, αυτοκόλλητα, giveaways, διαφημιστικά stands κλπ.
• Φροντίζει για την καλλιτεχνική δημιουργία “λειτουργικού” υλικού, το οποίο ζητείται από τις διάφορες υπηρεσίες για τις ανάγκες τους π.χ. γραφική ύλη, οδηγίες ασφάλειας, ισολογισμός, διάφορα εγχειρίδια, κατάλογος φαγητών, κατάλογος αφορολογήτων, κατάλογος ψυχαγωγίας (μουσική, ταινίες, παιχνίδια) εντός του αεροσκάφους, περιγραφές και ότι άλλο υλικό χρειάζονται οι υπηρεσίες για την εν γένει λειτουργία τους.
• Συλλέγει κατάλληλο υλικό κείμενα, άρθρα, ευθυμογραφήματα, συνεντεύξεις, φωτογραφικό υλικό για την προβολή της εταιρείας.
• Συμμετέχει σε εκδηλώσεις φιλοξενίας σε προγραμματισμένα Press Trips και επεξεργάζεται εθιμοτυπικά θέματα.
• Εκτελεί εργασίες για την σύνταξη του ετήσιου προϋπολογισμού.
• Συνεισφέρει στη διαμόρφωση του κόστους παραγωγής και αξιολογεί τη σχέση εσόδων – εξόδων.

4. ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ (CARGO AGENT)
• Αντιπροσωπεύει εταιρίες μεταφοράς εμπορευμάτων.
• Προετοιμάζει αποστολή, φόρτωση και παραλαβή εμπορευμάτων.
• Συντάσσει και εκδίδει φορτωτική και άδεια εξαγωγής εμπορευμάτων.
• Ελέγχει και τηρεί τις Τελωνειακές διαδικασίες, κανονισμούς και τυπικότητες διαφόρων χωρών.
• Χειρίζεται απαιτήσεις και παράπονα πελατών.
• Ελέγχει συναλλαγματικές διαδικασίες και τυπικότητες.
• Εκπονεί και αναπτύσσει σχέδιο marketing και εφαρμόζει πρόγραμμα δημοσίων σχέσεων.
Αναπτύσσει και εφαρμόζει πρόγραμμα ποιότητας

Ο ολοκληρωμένος οδηγός κατάρτισης αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα. Τα μαθήματα που διδάσκονται στα 4 εξάμηνα είναι τα παρακάτω:

1 BUSINESS ENGLISH & TOURISM TERMINOLOGY
2 ΓΑΛΛΙΚΑ
3 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ & ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
4 ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ & ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΟΔΗΓΟΙ
5 ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ & ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
6 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ & ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ MARKETING
7 ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ (IATA – UFTAA – ICAO – BSP)
8 ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ CARGO
9 ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΙ ΝΑΥΛΟΙ
10 ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
11 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ – CRS
12 ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
13 ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ
14 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ (ΕΙΣΑΓΩΓΗ, ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΞΕΝ/ΧΕΙΑ, ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ΕΝΟΙΚ. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ)
15 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ – ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΗΓΕΣΙΑΣ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
16 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ & ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ MANAGEMENT ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

Back To Top